Қазакстан Республикасы Президенті Н. Ә. Назарбаевпен жарияланған Мемлекеттік дамудың бес институционалдык реформасын жүзеге асыруға бағытталған «100 накты қадам» бағдарламасы - еліміздің әлемдегі дамыған 30 ел-дің қатарына қосылу үшін жасалатын ipi кадамы болып табылады.
Бұл бес институционалдық реформаны жүзеге асыруға бағытталған 100 нақты қадамньң барлығының маңызы өте зор. Еліміз осы күнге дейін Елбасының сындарлы саясатының арқасында зор дәрежеге жетіп, басқа елдердің құрметіне ие болып отыр.
Енді осы сыйлы дәрежені жоғалтпай, оны жоғарылату мақсатында «100 нақты қадам» бағдарламасы еліміздің әрбір мекемесінен, азаматынан улкен жауапкершілікті талап етеді.
Бұл ретте, мемлекетік кірістер органдарына да елеулі міндеттер жүктеліп отыр.
Бес институционалдық. реформа аясында ұсынылған 100 нақты қадамдар ішінде ең ауқымды шаралар индустрияландыру және экономикалық ecім үлесіне тиесілі. Оньң ішінде, салық және кеден саясатына қатысты, мемлекеттік кірістер органдарыньң құзіретіне жататын 9 қадам бел-гіленген.
Атап айтсақ, салық, кеден саясатын және ресімдерін оңтайландыру, сыртқы экономикалық қызметке қатысушы жекелеген санаттарға тауарларын жария еткенше тауарларын шыға-руға мүмкіндік беру, экспорт-импорт үшін кұжаттар санын және оларды өңдеу уақытьн қысқарту, мемлекеттік қызметкерлер үшін, одан әpi барлық азаматтар үшін кірісті және шығысты жалпы жариялауды кезең-кезеңмен енгізу, тәуекелдерді басқару жүйесін енгізу және тағы да басқа мемлекеттік кірістер органдарына қарасты міндеттердің маңыздылығы өте зор деуге болады. Себебі, индустрияландыру және экономикалық өсім реформасында, салық және кеден саясатын арттыруға арналған қадамдардың еліміздің экономикасының дамуына тиімділігі сөзсіз.
Бюджет толықтырудың басты кезі салықтан түсетін түсім екені белгілі, сол себептен бұл қадамдардың негізгі бөлігі мемлекеттік кірістер органдары қызметінің мемлекет бюджетің толыктыру бағытындағы жұмыстарыньң тиімділігін арттыруға бағытталған.
Бүгінгі таңға экономикалық, әлеуметтік және баска да мәселелерді шешу үшін қажетті қаржы көлемі мен мемлекетті толық қамтамасыз ету –мемлекеттік кірістер органдарыньң неізгі міндеті. Қазіргі жағдайда салықтық түсімдерді көбейту мәселесін салық, кеден саясатын оңтайландыру жолын жетілдіру арқылы шешуге болады.
Жалпы, барлық мемлекетік мәселелерін шешу, түптеп келгенде, әp6ip казакстандықтьң әлеуметтік жағдайының. өcyi, мемлекеттік кірістер органдары қызметі жұмысыньң сапалылығына тікелей байланысты.
Салык, кеден саясатын және ресімдерін, қолданыстағы салық режімін оңтайландыру қадамдары халқына өте қолайлы және тиімді климат туғызатын қадам. қазipri таңда интернет арқылы көрсеткіш қызметтер саны едәуір ұлғайып, бұл салық төлеуші, сыртқы экономикалық қызметке қатысушы мен мемлекеттік кірістер органдары қызметкерлері арасындағы қарым-қатынасты оңайлатып, мемлекеттік қызмет көрсетулер сапасын және халықтың мемлекеттік кірістер органына деген ceнімін арттырып, сыбайлас жемқорлықтың алдын алуға зор ықпалын тигізеді.
Бизнеске қолдау көрсету мақсатында сальқ және кеден заңнамаларына жыл сайын оңды өзгерістер енгізіліп отыр. Мысалы, дара кәсіпкерлердің жекелеген санаттарының, қызметін оңайлатылған тәртіппен тоқтату, қолданыстағы 208 бюджеттік сыныптама кодтарының санын 89 дейін кысқарту, бірқатар қызметтерді Халыққа қызмет көрсету орталықтарына өткізу, сондай-ак, есімпұлдары мен айыппұлдарына рақымшылық жасау сиякты салыктык әкімшілендіруді жеңілдетуге бағытталған өзгерістер халық арасында кең қолдау тауып отыр. Жанама салықтарды жетілдіру мақсатында, қосылған кұн салығынын орнына сатудан салық алуға өту бойынша, жан-жақты зерттеу қадамы басталды.
Елімізде үшінші рет мүлікті жария ету акциясы жүргізілуде, акция халыққа қолда бар мүлікті жария етіп, заңды айналымға енгізуге мүмкіндік береді, алдағы жылдары оны декларацияда керсетуге толық. мүмкіндік бар. Осыны жете түсінген азаматтар осы акцияға белсене қатысуда.
Жалпыға бірдей декларациялауға көшудің негізгі мақсаты - көленкелі экономикамен және сыбайлас жемқорлықпен күресу, сондай-ак, салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдерді жинауды қамтамасыз етудегі мемлекеттік рөлін күшейту больш табылады. Бұл қадамымен тығыз байланысы бар келесі қадам - салық декларацияларын қабылдау және орталық желісін кұру, яғни орталық салық төлеушілердің
электронды құжаттарыньң бірыңғай мұрағатына кіру мүмкіндегіне ие болады.
Тәуекелдердің басқару жүйесін енгізу туралы айтар болсақ, декларанттар мен салық төлеушілерге тексеру жүргізу үшін, олар тәуекел санатына белінетін болады. Яғни, ең аз тәуекел санатына енгізіліп, тәртіп бұзушылыкка жол бермеген кәсіпкерлерге салықтық және кедендік тексерулерден қорқудын қажеті болмайды. Мұндай шаралар өз кезегінде салықтық және кедендік әкімшілендіруді жетілдіре отырып, сенімге ие болған бизнес өкілдеріне емін-еркін жұмыс icтeyiнe жағдай жасайтын болады.
Экспорттаушылар мен шорттаушылар үщін кедендік рәсімдеу барысында «бip терезе» қағидасын және электрондық кедендік декларация-лауды енгізу, сыртқы экономикалық қызметке қатысушылардың уакыттарын үнемдеп, тауар айналымын жеделдетуге өз септігін тигізері анык.
Казipri таңда Мемлекеттік кірістер комитетімен сыртқы экономикалық қызметке қатысушылар үшін кедендік декларациясын электронды түрде тапсырудын ақпараттык жүйесін жетілдіру жұмыстары жүргізілуде. Алдағы уакытта, бұл жүйені пайдалану үшін барлык. байланыс арналарының қызмет көрсету мүмкіндіктері артатын болады.
Жекелеген сыртқы экономикалық қызметке қатысушылар үшін тауарларды кедендік декларация бергенге дейін шығару мүмкіндігі де сыртқы экономикалық, қатынастардың артуына өз септігін тигізері сөзсіз.
Өз кезегінде, мемлекеттің сеніміне ие болып, мұндай жеңілдіктермен пайдалану үшін бизнес өкілдері тиісінше заң талаптарын қатаң сақтап, адал және ашық бизнес жүргізуге ұмтылатын болады. Бұл әрине, мемлекеттің қазынасыньң кіріс бөлігіне де он әсерін тигізері анық.
Осылайша, мемлекетік кірістер органдары көрсетілген міндеттерді абыроймен орындап, жузеге асыруға бар күш жiгepiн салып, еліміздің экономикалық жетістіктерге жетуге және әлемнің ең дамыған 30 елінің қатарына кipyre өз улесін қосады деп, сенім білдіремін.